Når du vælger et alarmsystem fra SAFE POINT, som skal sikre dig og din familie bedst muligt mod indbrud, vandskalde, og brand. Da alle hjem og behov for sikkerhed er forskellige, er det svært at give én pris på et alarmsystem. Derfor anbefaler vi altid, at du tager kontakt til os, hvor vi sammen kan gennemgå dine ønsker, og udarbejde et uforpligtende tilbud på et alarmsystem.
Der er flere i dag, der vælger at sikre deres private hjem med et alarmsystem. Du kan vælge mellem flere alarmsystemer. Hos os, får du en alarm, som kan sikre private og erhverv mod indbrud og brand. Den kan også give dig besked, ved vand i bygningen. Du får et alarmsystem som du kan slå til, når du vil føle dig tryg.
Vi kan installere alarmsystemet og hjælpe dig igang. Til dit abonnement får du alarmklistermærker, som virker præventivt.
Med et alarmsystem fra SAFE POINT nedsætter du risikoen for et indbrud, fordi tyven gerne vil have arbejdsro! Bryder tyven ind, vil alarmsystemet sende en alarm til dig og kontrolcentralen, og der vil straks igangsætte en procedure, som du og SAFE POINT har skræddersyet sammen.
Det må stresse selv den mest erfarne tyv!
SAFE POINT’s systemer er opkoblet til en af de største vagtselvskaber i Danmark, hvor vi har mere end 800 forskellige alarmpatruljer fordelt rundt i landet. Med SAFE POINT som din installatør, en kontrolcentral som er rigspolitigodkendt, og en masse dygtige vagter, så kan du ikke være bedre stillet!
Uden abonnement:
Har du fået en pris på en alarm uden abonnement, så er det en god ide at tænke over følgende. Du skal selv installere alarmen korrekt efter foreskrifterne, og aktivere den til dit internet fordi den er uden abonnement. Det kan også være svært at vide, hvor enhederne skal placeres for at opnå det optimale potentiale. Med en alarm uden abonnement, skal du klare det hele selv. Der er ingen, som kan hjælpe dig, hvis alarmen går i stykker. Med en alarm uden abonnement, kan du ikke være helt sikker på, at alt virker som det skal.
Med abonnement:
Når du vælger et SAFE POINT alarmsystem får du rådgivning, installation og overvågning af eksperter. Går alarmen i stykker, reparerer vi den. Alarmen er overvåget, og sker der noget, så får du besked. Ved indbrud, får du hurtig professionel reaktion. Vores vagt sørger for, at der ikke er nogen hjemme dig, og det ødelagte vindue, er repareret med afdækningsplader, når du kommer hjem. Det er tryghed for dig og din familie, og det er hele prisen værd!
En trådløs fotodetektor opdager indbrudstyven ved hjælp af infrarøde stråler, der kan identificere bevægelige genstande samt temperatursvingninger fx fra en indbrudstyvs krop. Hvis den bliver aktiveret, tager den en række alarmbilleder, idet sirenen straks går i gang.
På få sekunder sender fotodetektoren de krypterede billeder afsted til dig, og kontrolcentralen. Herfra kan siturationen vurderes, så du får den meste effektive reaktion og fornøden hjælp. Du kan ligeledes se alarm billederene i din APP, som du kan vurdere om det er en person du kender, som muligvis har udløst alarmen.
Spørgsmål:
Nu er jeg kunde hos et andet alarm-selvskab. Det jeg ikke forstår er, hvorfor skal jeg betale for et abonnement når vagten alligevel ikke stopper tyven? Han er jo væk, inden vagten når at komme?
Svar:
Kære
Tak for dit spørgsmål. Når du tegner et abonnement, er der flere fordele ved det, end du skal stå for det selv. Med et abonnement forkommer der flere ting:
Service af alarmsystemet, teknisk-support 24/7, opkobling til kontrolcentralen m.m.
Det man skal huske på er, at vagten er ansat i en privat-virksomhed, og ikke har de samme beføjelser som politiet har. Færdselsloven skal overholdes, og han bære heller ikke samme ansvar som politiet. Vagtens vigtigste virke er at forebygge, og være tryghedsperson.
fx. ved et indbrud ankommer vagten på adressen, og tager en udvendig rundering. (Grunden er: det er nemmere at skabe et overblik over bygningen, og om der evt. er et brud på skallen, altså bygningen.) Dernæst ser han efter om der evt er en, indbrudstyv som skulle ligge og trygge sig i et skur, hæk, mellem tærer eller lign. Han kan derfor drage en hurtig konklusion om alt er intakt. Derefter går han indenfor, for at se om det er et igangværende indbrud, eller om der skulle mangle noget. Imellemtiden har vagten kontakt til politiet, for at kunne afdække bevismaterialer. Det kan fx være. videooptagelser, billedemateriale, at vagten har snakket med kunden om evt. mangler, hvor vagten kan overdrage det til politiet.
Når vagten runder af, afdækker han også det ødelagte vindue, dør, hvor alt er intakt når han nu forlader stedet.
Når man er tilknyttet en vagtordning ved man aldrig om vagten er lige i området, eller et par minutter væk.
Med venlig hilsen
SAFE POINT I/S